Tas, ka jebkurš preces vai pakalpojuma pārdevējs uzliks uzcenojumu, kādu vien vēlēsies, ir skaidrs, tomēr jautājums ir par to, vai dažkārt šie pārdevēji nepārcenšas ar šo uzcenojumu un to vērtību piemērošanu?

Cik dzīvē nav pieredzētas situācijas, kad vienu un to pašu preci vai pakalpojumu dažādi pārdevēji piedāvā par ievērojami atšķirīgām cenām. Vēl ir izprotama situācija, ka cenas būtiski atšķiras tikai analogiem, kas var atšķirties pēc ražotāja, pakalpojumu sniedzēja vai kvalitātes, kuras dēļ cilvēki nereti ir gatavi vairāk maksāt. Piemēram, par “Fiskars” nažiem cilvēks būs gatavs maksāt vairāk nekā par nezināma ražotāja lētiem nažiem, jo “Fiskars” ir zīmols, kas garantē kvalitāti jau gadiem ilgi. Ir skaidrs, ka lētākais ne vienmēr ir labākais, ja vien cena vienmēr nav prioritāte – dažkārt dēļ kvalitātes ir vērts samaksāt vairāk, jo, kā saka, “skopais maksā divreiz”, jo ir vīlies kvalitātē un ir spiests veikt atkārtotu pirkumu.

Tādos brīžos ir vēlme tiem pārdevējiem, kuri piedāvā produktu par nesamērīgi augstu cenu, pajautāt, ar ko viņu piedāvātais produkts ir izpelnījies būt dārgāks par identiskiem konkurentu produktiem par nozīmīgi zemākām cenām. Ir vēlme arī pajautāt to, vai viņi nezina, par kādām cenām šo produktu pārdod viņu konkurenti, jo, šķiet, tikai absolūti nezinošs uzņēmējs neņem vērā konkurentu piedāvāju un cenas, un akli piekopj savu pārliecību, nedomājot par sava piedāvājuma konkurētspējīgajām priekšrocībām. Šādas situācijas it īpaši ir novērojamas interneta pārdošanas vietnēs, kur vienu un to pašu preci dažādi pārdevēji pārdot par atšķirīgām cenām. Ir izprotams, ka reālajos veikalos varētu nezināt, par cik konkrēto preci pārdod konkurenti “aiz stūra”, bet internetā taču viss ir klaji redzams gan pārdevējiem, gan pircējiem. Ikvienam pārdevējam ir iespēja izpētīt konkurentu cenas un attiecīgi pielāgot savējo, taču izskatās, ka ļoti bieži tas netiek darīts un tiek cerēts uz veiksmi. Lieki piebilst, ka pircējs, interneta vietnē redzot divus, blakus esošus, identiskus produktus, izvēlēsies lētāko.

Ja vien arī jums rūp tas, par kādu cenu jūs iegādājaties preces un pakalpojumus un vai tos nav iespējams iegūt lētāk, tādējādi ietaupot vērā ņemamu summu, pirms pirkuma izdarīšanas gan internetā, gan realitātē salīdziniet pārdevēju piedāvājumus. Iespējams, pirms, piemēram, maizes pirkšanas būtu diezgan muļķīgi veikt pamatīgu tirgus izpēti, bet pirms, piemēram, ledusskapja, veļasmašīnas vai televizora iegādes noteikti ir vērts salīdzināt dažādu pārdevēju preču vai pakalpojumu izcenojumus.