Mūsdienās, informācijas tehnoloģiju attīstības laikmetā, aizvien pieaug virtuālās vides jeb interneta tirdzniecība. Šķiet, mūsdienās tikai retais nav dzirdējis par tādu interneta tirdzniecības portālu esamību kā, piemēram, ebay.com, amazon.com, aliexpress.com, everything5pounds.com u.c., par privātajiem interneta veikaliem un kolektīvās iepirkšanās portāliem nemaz nerunājot.

Kāpēc mūsdienās arvien vairāk cilvēku izvēlas veikt tirdzniecību internetā un iepirkties tajā? Pirmkārt, tas ir, kā jau minēts, pateicoties informācijas tehnoloģiju augstajai attīstībai mūsdienās un, otrkārt, pateicoties interneta veikalu izmaksām gan no pārdevēju, gan no pircēju viedokļa.

Mūsdienās teju katram cilvēkam ir pieejams dators vai internets, kas palielina attālās jeb virtuālās iepirkšanās iespējas, kā arī mūsdienu informācijas tehnoloģijas piedāvā pārdevējiem tādas kvalitātes datorprogrammas un citus tehnoloģiskos risinājumus, kas pavisam drīz reālo iepirkšanos un virtuālo iepirkšanos padarīs par vienlīdz ērtām, vienkāršām un efektīvām.

Runājot par izmaksām, pārdevējs internetā var atļauties piedāvāt preces un pakalpojumus par zemākām cenām nekā realitātē uz to rēķinu, ka tam nav jāmaksā, piemēram, telpu īre un darba algas apkalpojošajam personālam, kā tas ir reālajās tirdzniecības vietās. Tā kā pārdevējs internetā piedāvā preces un pakalpojumus zemākās cenās, arī pircējs dos priekšroku lētākam produktam nekā tādam pašam, bet dārgākam produktam reālajā veikalā.

Šķiet, galvenā konkurētspējīgā priekšrocība, kas piemīt interneta pārdevējiem, ir zemās pakalpojumu cenas. Bet interneta tirdzniecībai piemīt arī vairāki trūkumi – priekšapmaksa, produkta atbilstība realitātei, gaidīšana.

Priekšapmaksa vienmēr saistās ar pircēju risku samaksāt par preci, bet rezultātā to nesaņemt vai saņemt neatbilstošu internetā redzētajam, bet priekšapmaksa ir pārdevēja finansiālās drošības un rīcībspējas garants.

Šķiet, produkta atbilstība realitātei ir viens no jautājumiem, kas pircējos ir izraisījis visvairāk vilšanos, jo nereti internetā viss izskatās vai pat speciāli tiek pasniegts citādāk, maldinošāk, viltīgāk, it kā pircēja vēlmēm atbilstošāk nekā tas patiesībā ir. Pārdevēji ļoti bieži manipulē ar produktu attēlojumiem, bieži vien aprakstā pievienojot reālos izmērus, krāsas u.tml. Iezīmes, bet ļoti reti uzsverot, ka attēlam ir tikai ilustratīva nozīme un attēlā redzamais var neatbilst realitātei. Ja vien, saņemot preci, nevēlaties piedzīvot vilšanos, šim aspektam pievērsiet īpašu vērību, izzinot maksimāli visu produktam pievienoto, informatīvo un ilustratīvo informāciju.

Protams, pasūtot produktus internetā, ir jārēķinās arī ar zināmu laiku, ko nāksies nogaidīt, līdz produkts tiks piegādāts, it īpaši, ja produkts tiek sūtīts no ārvalstīm.